فـرا تـر از آسـمـان

-

× به نام خُدا

اول. دل می گوید بنوی؛ لیک عقل فرمانش را بر قلب حکم فرما می کند و می گوید "وقت تلف نکن!" . به امید روزی که عقل و قلب آدمی باهم و یکسان کار کنند.

دوم. همان طور که از دامنه کوه ها پایین می آیی، شاید رود هایی ببینی. رود هایی که شاید برخی فقط اندکی آب دارند و در برخی دیگر تراکم آب بسی زیاد است. برخی پاک و زلال اند و تعدادی هم گِل آلود. آن هایی که زلال اند تصویر اطرافیانشان را منعکس می کنند امّا رود های گِل آلود ... !

راستش اگر این بحث را زیادی جدی بگیرم و بنشینم از تشابهات و اختلافات آدمی زاد و رود ها بگویم، شاید تا صبح ساعت 5 طول بکشد. 

قبلاً خوانده بودم " رود های بزرگ نیروی خود را مدیون جوی های کوچک اند. " . شاید گوشه  ای ازین را در انسان ها نیز یافت. " انسان های بزرگ ، عظمتشان را به دیگران مدیونند. "

می گویم بیایید ببشید. می گویم بیاییم ببخشم. می گویم بیاییم ببخشیم. انفاق کنیم و به خاطر مقابله به مثل افکارمان را خراب نکنیم. ببخشیم و انفاق کنیم تا ما نیز بخشیده شویم. 

زکات علم نشرِ آن است. چرا دانش آموزان همواره بر سر اطلاعات علی شان دعوا و مشاجره دارند؟ چرا به خاطر یک سری رفتار های کودکانه یکدیگر را آزار می دهیم؟

کاش بشود بی هیچ چشم دادشتی بخشید! کاش!


تَمام.

س.ت

  • سـ.تـ

نظرات  (۲)

من نمیتونم بدون چشم داشت ببخشم...انسان یه قلب بزرگ میخواد واسه اینکار
پاسخ:
دقیقاً
سلام میدهم از بام خانه سمت حرم...

ببخش نوکرتان را بضاعتش این است....

السلام علیک یااباعبداله الحسین علیه السلام
پاسخ:
تشکّر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی